Tjuuh. Olen sanonut että sitten leikataan tukka pojalta kun hän sitä itse haluaa. No maanantaina hän oli reippaana poikana selittänyt vaarille et: "Tarttis päästä parturiin".

No ei muuta kun aikaa tilaamaan. Se aika oli tänään 15.30 ja poika lähti vaarin ja isin kanssa yhdessä parturiin. Minä jäin kotiin koska ajattelin että se on minulle kova pala. Niin kuin onkin. Olisin saattanut tulla katumapäälle ja pistää pelin poikki.

Mitä, puolisen tuntia olivat siellä ja kun ovi aukesi poika huutaa iloisena ovelta "ÄITI mulla on uus tukka!" Ja minä suljin silmäni että voi luoja se näyttää varmasti oudolta. Juu ei näyttänyt. Tytöltä ennemminkin. Aikaisemmin poika oli näyttänyt vain pitkätukkaiselta pojalta enkelikiharoineen. Nyt hän näytti polkkatukan omaavalta tytön tylleröiseltä! Voi että olin pettynyt.

Olin siis selittänyt että JOS poika ei anna leikata, niin vähän tasoittakaa, mutta jos hän antaa leikata niin antaa mennä. No mieshän oli sitten sanonut että sama tyyli ja takatukkaan ei kosketa kuin vähän vain. VOI TYYLITAJU SENTÄÄN!

Minä sitten soittelemaan kaikki parturit läpi. Juu ei aikoja. Mitä mä teen mitä MÄ TEEN! Hirvee raivo :D
 

Se on muuten ovela paikka tuo YOUTUBE. Hakusanat "how to cut boys hair short"  "how to cut kids hair" tuottivat tulosta ja 10 minuutin katselun jälkeen nostin penkin pöydälle, istutin pojan siihen ja hain kaikista terävimmät sakseni ja kamman. NIPS NAPS NIPS NIPS NAPS. NAPS. 

Eikä itkettänyt tai kaduttanut ollenkaan. Minun poikani ei näytä enää polkkatukkatytöltä. Että kiitos ja kumarrus YouTuben ihmeellisen maailman minun poikani menee huomenna kerhokuvaukseen poijan näköisenä. Hienoa on kertoa pojalle että 3v kuvassa on muuten äidin leikkaama tukka :) ja sitä edeltävä parturi-episodi.

Terkuin, Ison pojan äiti