On taas vierähtänyt aikaa ja oon ihan ihmeissäni miten paljon oon saanu tehtyä hommia eteenpäin!! Yleensä jää kesken ja sitten harmittaa, mutta nyt olen saanut tehtyä ihanan paljon ja on hyvä olo. Olen myös EHTINYT auttamaan ystävää. Mikähän tehopakkaus musta on oikein tullut! Johtuuko se raskaudesta?
Enivei. Olen aina halunnut säilöä kesän herkkuja pakkaseen ja tehdä säilykkeitä. Olen poiminut marjoja ja pakastanut. Ostin 5kg mansikoita joista osan pakastin ja osasta tein hilloa. Tässä kuva säilykkeistä.

1801764.jpg
Raparperi-Mansikkahilloa ylin punainen purkki ja alempi tavallista mansikkahilloa. Keskellä kurkku-porkkana-sipulisäilykettä ja niiden vieressä kurkku-paprikapikkelssiä. Vielä teen raparperihilloa ja sinappia. Lehtimehua pitäisi ruveta kans tekemään, kun se on NIIIN hyvää. Pistän sitä pakkaseen. Sitten teen vielä omppusosetta ja -hilloa kunhan omenat kypsyy. Karviaiset on vielä keräämättä. Ja ainiin tein myös omista tomaateista tomaattisosetta eri mausteilla. Ja kaiken tämän tein yhden päivän aikana...

Sitten. Toiseen totiseen asiaan. Ehkä mä tein ne liian aikaisin, mutta en varmasti kerkeä vauvan syntymän aikaan tekemään mitään jouluista. Ja olen aina lähettänyt lähimmille ihmisille (n.25hlöä) itsetehdyt joulukortit. Yleensä olen pyrkinyt tekemään kaikille erilaisen, mutta nyt tuntui jotenkin helpommalta tehdä kaikille samalla kaavalla, mutta pienin eri maustein. Loput ystävistäni saa ostetun kortin (n.25 hlöä) :) Olen jopa kirjoittanut itsetehtyihin kirjekuoretkin jo valmiiksi. Jäljelle jäi vain kirjoittelut kortteihin. Ja tässä kuvaa muutamasta mallista.
1801775.jpg
Eli kaikissa on tuollainen "sydännappi" ja koristeet ovat sitten vähän eri. Ylemmässä kortissa on konfetti (vai mikä se nyt on) jossa lukee "merry christmas" joka on suunnattu hieman nuoremmille ihmisille ja sitten vanhemmat saa tuollaisen hillitymmän :) Korttipohjien värit on vihreä, sininen ja viininpunainen. Sydämiä on kans kolmee väriä: Punasta, pahvinvärinen ja vihreä.

Sitten kiitos toverielokuulle. Tässä toinen lähetys josta puuttuu tarra-arkki, koska se meni heti käyttöön enkä löydä sitä enää :D jossain papereitten alla lienee hän. Eli kits Ninni!
1801768.jpg

Eipä muuta tällä kertaa :) Nähdään!
Omii